Pages

7/08/2554

หน้า Error pages

ขอรวมไว้เท่าที่มีข้อมูลดังนี้ค่ะ

หน้า Error401 Unauthorised หมายถึง ไม่มีสิทธิเข้ามาใช้งานในไฟล์หรือไดเร็คทอรี เนื่องจากได้มีการกำหนดค่า Protected areas ไว้ ดังนั้งหากต้องการเข้าใช้งานต้องมีชื่อผู้ใช้งานและรหัสผ่าน

หน้า Error 403 Forbidden  หมายถึง ไม่มีสิทธิเข้าใช้งานไดเร็คทอรี อาจเนื่องมาจากไม่พบไฟล์ index ของเว็บเพจ เช่น index.html,index.php น่าจะลองตรวจดูความถูกต้องของลิงค์และการบันทึกหน้าเว็บ

หน้า Error 404 หมายถึง ไม่พบไฟล์หรือไดเร็คทอรี ซึ่ง Error นี้พบบ่อยมากเมื่อคุณปรับปรุงเว็บแล้วไม่ได้อัพเดลข้อมูล

หน้า Error 500 Internal  Server  Error หมายถึง เซิร์ฟเวอร์มีปัญหา เช่น ไม่สามารถรันไฟล์ PHP หรือ CGI ได้หรืออาจจะถูกโจมตีโดยแฮคเกอร์

หน้า Error 503 Service Unavailable หมายถึง เซิร์ฟเวอร์ไม่สามารถให้บริการได้ อาจเนื่องมาจากหลายสาเหตุ เช่นเซิร์ฟเวอร์ทำงานหนักเกินไป ซึ่งปัญหาเหล่านี้จะเป็นปัญกาที่เกิดขึ้นเพียงแค่ชั่วคราวเท่านั้น จากนั้นก็จะกลับมาเป็นปกติ

แจก background powerpoint จร้า








background powerpoint










7/06/2554

Best seller perfume

 
              1. Dior Addict 2                          2. Tommy Hilfiger

   3. Hypnose By Lancome                           4. POLO Black
              5.Armani code donna            6. J’adore eau de perfume
              7. DKNY Red Delicious                   8. CK one
                 9. Burberry                             10. Lovely Sarah Jessica Parker

Perfume


Perfume (English: /ˈpɝː.fjuːm/, French parfum pronounced: [paʁ.fœ̃]) is a mixture of fragrant essential oils and/or aroma compoundsfixatives, andsolvents used to give the human body, animals, objects, and living spaces a pleasant scent.[1] The odoriferous compounds that make up a perfume can be manufactured synthetically or extracted from plant or animal sources.
Perfumes have been known to exist in some of the earliest human civilizations either through ancient texts or from archaeological digs. Modern perfumery began in the late 19th century with the commercial synthesis of aroma compounds such as vanillin or coumarin, which allowed for the composition of perfumes with smells previously unattainable solely from natural aromatics alone.


Concentration

Perfume types reflect the concentration of aromatic compounds in a solvent, which in fine fragrance is typically ethanol or a mix of water and ethanol. Various sources differ considerably in the definitions of perfume types. The intensity and longevity of a perfume is based on the concentration, intensity and longevity of the aromatic compounds (natural essential oils / perfume oils) used: As the percentage of aromatic compounds increases, so does the intensity and longevity of the scent created. Specific terms are used to describe a fragrance's approximate concentration by percent/volume of perfume oil, which are typically vague or imprecise. A list of common terms is as follows:
  • Perfume extract, or simply perfume (Extrait): 15-40% (IFRA: typical 20%) aromatic compounds
  • Esprit de Parfum (ESdP): 15-30% aromatic compounds, a seldom used strength concentration in between EdP and perfume
  • Eau de Parfum (EdP), Parfum de Toilette (PdT): 10-20% (typical ~15%) aromatic compounds, sometimes listed as "eau de perfume" or "millésime"
  • Eau de Toilette (EdT): 5-15% (typical ~10%) aromatic compounds
  • Eau de Cologne (EdC): Chypre citrus type perfumes with 3-8% (typical ~5%) aromatic compounds
  • Perfume mist: 3-8% aromatic compounds (typical non-alcohol solvent)
  • Splash and After shave: 1-3% aromatic compounds